Copyright 2017 - Custom text here

Relacja z akcji Code WeekPL w PG4

Code Week PL w PG 4

Od początku roku, w każdą środę, w sali 35 odbywają się spotkania w ramach programu Mistrzowie Kodowania. We wrześniu, na zajęciach grupa młodych pasjonatów pod okiem p. Iwony Pabich oraz p. Małgorzaty Kogut przygotowywała się do akcji, której celem było zapoznanie gimnazjalistów ze środowiskiem Scratch, a tym samym rozbudzenie zainteresowań związanych z programowaniem. Młodzi ludzie szczegółowo poznawali możliwości tego narzędzia, uczyli się tworzyć zabawne gry po to, by w przyszłości przekazywać swoje wiadomości i umiejętności rówieśnikom ze swojego najbliższego otoczenia. Kulminacyjnym punktem tego przedsięwzięcia było zorganizowanie dnia 15 października akcji pt. "Gimnazjaliści uczą kodowania młodszych kolegów" - w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Na kilka dni przed wydarzeniem  na stronie internetowej szkoły, drzwiach pracowni komputerowych oraz w widocznych miejscach gimnazjum zostały rozwieszone plakaty informacyjne Code Week PL. Dnia trzynastego października wytypowani uczniowie zaglądali do poszczególnych klas, by poinformować o szczegółach akcji. Piętnastego października na lekcję informatyki do klasy 1B przybyli uczniowie klas trzecich: Paulina Sidor oraz Jakub Janik. Za zgodą p. Iwony Prokop poprowadzili oni lekcję informatyki, podczas której pierwszoklasiści nauczyli się tworzyć prostą grę pt. „Kot goni mysz”. Do godziny 14:00 w pracowniach komputerowych, podobne zajęcia lekcyjne odbyły się w klasach trzecich oraz drugich. Równocześnie w czytelni szkolnej Marcin Pietrasik z kl. 3E, pod opieką p. Małgorzaty Kogut prowadził zajęcia z chętnymi uczniami, którzy indywidualnie zaglądali do Multimedialnego Centrum Informacji. Gimnazjalistom bardzo spodobało się kodowanie, dlatego pani Iwona Pabich oraz p. Małgorzata Kogut zdecydowały o przedłużeniu akcji do piątku. Dzięki temu, tym razem w czytelni szkolnej, można było nadal bawić się i tworzyć bardziej rozbudowane projekty gier. Wynikiem akcji było szerokie zainteresowanie się młodzieży środowiskiem Scratch. Efektem czwartkowego i piątkowego wydarzenia była decyzja uczniów klas trzecich, by w ramach oceny z informatyki zaprojektować własną grę w Scratch. Natomiast młodsi uczniowie (z klasy 2 i 1) przyłączyli się do programu Mistrzowie Kodowania i systematycznie uczęszczają na te zajęcia. Ich zadaniem będzie nauczenie kodowania młodszych kolegów z podstawówki, którzy zagoszczą w naszym gimnazjum już wkrótce.
Mamy nadzieję, że podobnych inicjatyw będzie więcej.
Dziękujemy prowadzącym oraz wszystkim, którzy przyłączyli się do akcji. [Fotoreportaż przygotowała p. M. Kogut]

f t g m